Olmis di Diu - A. Beline

In file, ad ôr dal Gjordan

01 di Zenâr 2004

Mi à fat simpri impression il vanzeli dal batisim di Gjesù, inizi uficiâl de sô “vite publiche”. No pal fat che al conti robis straordenariis ma propit parcè che le distrighe in maniere ancje masse sclete. Se si gjave la colombe, viodude dome di Zuan, e lis peraulis di legjitimazion e aprovazion dal Pari, che nissun lis à sintudis, dut si suie intune rie: Gjesù al rive ad ôr dal Gjordan e si fâs batiâ.
I teolics a an consumât secui e penâi par dî che Crist si fâs batiâ dome par proforme, par dâ il bon esempli, dal moment che lui al è l’unic che nol à dibisugne. Al sarès come un plevan che al metès i bêçs te borse o al impiàs une cjandele. Jo no rivi a capî dut chest sfuarç par gjavâ Crist de normalitât dutis lis voltis che o vin la furtune di vêlu nestri compagn di venture. Parcè circondâ di ecezions la Incjarnazion, che e je la robe plui splendide de nestre religjon?
Crist si fâs batiâ pal fat che al è om. E come che si è dât dongje a la lungje prucission de umanitât, cussì si compagne a la lungje prucission de miserie morâl de umanitât. Difat Crist, che nol veve cognossût pecjât, si è fat pecjât par nô (2 Cor 5,21). Par une solidarietât concrete e no di façade.
Crist duncje al spiete, ad ôr dal Gjordan, che e rivi la sô volte. Jessint parint di Zuan, nissune marivee che al ves pocât par passâ denant o par riclamâ l’atenzion dal Batiste. Invezit al è il Batiste che lu scuvierç, lu clame e lu professe. Ce vuelial dî chest? Che par ognun di nô al rive il moment di jentrâ te storie. Un timp che nol dipent di nô, ma de file che e je denant. Nol è il câs ni di acelerâ ni di ritardâ, ma di jessi pronts tal nestri moment e tal nestri timp, che al è chel just. Lassìn stâ duncje lis nostalgjiis par un timp che al è za stât e la inlusion par un timp che nol è ancjemò vignût. Frontìn il presint, l’unic veramentri nestri.
De file che e je ad ôr dal flum si viôt dome cualchidun: chei che a son in prin plan. No si viodin chei che a son za stâts batiâts e nancje chei che a an di rivâ. Cussì, cjapant l’aghe dal Gjordan come spieli de vite (l’aghe e je simpri un element vîf e unificant), o disarai che la prucission infinide dai umign e je visibil dome in piçule part. Difat a’nd è un stragjo che a son stâts za glotûts dal scûr de muart, scûr almancul par nô, e un stragjo che no son stâts ancjemò inluminâts de lûs, la lûs dal nestri vivi. Ma la prucission e à di cjapâ dentri ducj, come la storie, come la gracie di Diu.
Ce esal che al unìs cheste prucission? Prin di dut la umanitât e po il condizionament e limit dal pecjât e la pussibilitât de gracie e de salvece. Une umanitât di pecjadôrs salvâts o di salvâts simpri a riscjo di pecjât.
Il vanzeli al dîs che sore di Crist si è fermade la colombe dal Spirt e fate sintî la vôs de benevolence dal Pari. Tant a dî che sore di chest toc di umanitât, che e à tes sôs mans la responsabilitât dal presint, si è pojât il Spirt di Diu e la sô paternitât fate di benevolence. No si viôt la colombe e no si sint la vôs, ma no son fondamentâls. Fondamentâi a son il Spirt e la paternitât di Diu. E chei no mancjin. Senò cemût podaressie lâ indenant la storie?
Ogni don rifinît e dut il ben che al è tal mont al ven di adalt, dal Pari de lûs. No je une fantasie dal plevan di Visepente ma une afermazion convinte di un om vonde cui pîs par tiere, san Jacum (1,17).