Olmis di Diu - A. Beline

La lûs e il so testemoni

01 di Zenâr 2004

La liende mortâl di Crist e di Zuan il Batiste si incrosin dal principi a la fin. No sai se chest al è storic o intenzionâl; in ogni câs al è significatîf. La lôr nassite e à come suaze l’agnul, il dubi e la acetazion, i faz sunsurôs e dôs cjantis di ringraziament e di meditazion su la misericordie di Diu: il “Magnificat” di Marie e il “Benedictus” di Zacarie. Par cumbinazion ancje i lûcs dal Magnificat e dal Benedictus a son dongje, a Ain Karin.
Dopo di une infanzie mistereose e ritirade, ducj i doi si presentin su la sene dal mont ad ôr de storie, tal desert. Zuan che al mostre e Crist che al realize; Zuan che al prepare la strade e Crist che al è la strade; Zuan testemoni de lûs e Crist lûs par ogni om; Zuan amì dal nuviç e Crist nuviç. E i doi cusins si complimentin un cul altri. Zuan al clame Crist “l’agnel che al tire vie il pecjât dal mont” e Crist al clame Zuan “il plui grant fra i nassûts di femine”, ancje se il plui piçul dal ream al è plui grant di lui, dal moment che par Crist la funzion e à sens dome se compagnade di une santitât adeguade.
Rivât Crist, l’unic, Zuan al capìs che e je rivade l’ore di tirâsi in bande, par no dâi ombre. “Lui al à di cressi e jo di cal┠al dîs cun grande dignitât. E chest “cressi” e “calâ”, seont i orientâi, al à determinade la date liturgjiche des lôr nativitâts. Crist al nas tal solstizi d’invier, cuant che il soreli, cuintri de evidence, al cjape fuarce e al cres. Zuan invessit al nas tal solstizi d’istât, cuant che il soreli, cuintri de evidence, al piert vigôr e al cale. Difat i fûcs de Pefanie e i fûcs di san Zuan no an il stes significât, ancje se a semein compagns.
Il cristian al à di smicjâ a riprodusi in sè la persone di Crist. La strade plui juste e je di tacâ a riprodusi in sè san Zuan, il testemoni e il precursôr.
De pagjine plene di poesie e di significazion che Luche al dediche a la nassite di Zuan, mi plâs fermâmi su la domande de int de Gjudee: “Ce no saraial di chest frut?”. Domande legjitime e incuietant che ogni mari e ogni pari si son fats e si fasin ogni volte che si cjatin denant dal misteri e de sorprese di une gnove nassite. Comprendûts i gjenitôrs di Gjude e chei dal plui grant sant.
Il distin di un frut al dipent di Diu. Al è lui che al distine dut ce che al è creât seont un so disen incomprensibil. Duncje nol varès sens fâsi la domande. Ma stant che Diu al opere midiant dai oms, o scugnìn domandâsi, pe part che nus compet.
La domande a an di fâse i gjenitôrs ma ancje il predi e il mestri e la int dal paîs. Parcè che il distin di un frut nol è mai individuâl. E cussì la sô cressite. Al dipent di ducj nô fâlu cressi ben, complet, in armonie fisiche, psicologjiche, culturâl, morâl e spirtuâl. Cussì une cressite furtunade des gnovis gjenerazions e sarà il plui biel certificât e premi des gjenerazions di prime. Come che une cressite parziâl, disarmoniche, mostruose e sarà la nestre condane denant di Diu e de storie.
Plui che lamentâsi che a nassin pôcs fruts, o varessin di domandâsi ce che o fasìn par che a cressin ben chei che a son. Se no sin a l’altece, Diu no ju mande. Parcè che al à dûl di lôr, che no ju met tes mans di int impreparade e inafidabil, e di nô, che nol ûl reonzi inmò di plui il pês de scualifiche plui umiliant.