Olmis di Diu - A. Beline

Une Storie ad ôr de storie

01 di Zenâr 2004

Salacôr i nestris timps a son i mancul indicâts par capî l’Avent. Parcè che l’Avent al è il timp dal desideri, de gole, dal spietâ une robe bramade. Ma si puedial bramâ cuant che si à dut? Al è chest un dai tancj cjastics de bondance: che ti distude la gole, vadì la robe plui biele de vite. Parcè che la brame e impie di lûs ancje i cjantons plui scûrs da l’anime e une robe piçule e devente straordenarie. Cualchi volte mi ven di domandâmi ce presit alt che o vin scugnût paiâ par vê dut chel che o vin e se o vin fat propit ben i conts.
Ma se ancje o vin un pêl di bondance economiche (paraltri plui di statistiche che reâl), no par chest l’Avent nol piert di impuartance. Parcè che jo no pues contentâmi di robis, che a passin une part di me ma no dut me, e, se o soi libar des preocupazions dal pan matereâl, mi reste dut il timp e il spazi par spalancâ il cûr a alc di plui alt. L’Avent al devente cussì il timp da l’anime, che e spiete une persone cjare. Anzit la Persone. E no dome le spiete ma i va incuintri, come che une mari i côr incuintri al frut o il morôs incuintri a la morose.
Za. Ma dulà podìno lâ incuintri a Crist Signôr in chest an di gracie che Diu nus dà di vivi?
Jo no soi un strolic. Partant o preferis lâ a lei su la “guide” uficiâl dal cristian, il Vanzeli. E il Vanzeli mi dîs che lui nol rive in place o in municipi. E nancje tal palaç plui grant o te citât plui grande. Lui al scomence la Storie ad ôr de nestre storie. No par gust di jessi origjinâl o strambecul ma par comedâ lis falopis de nestre storie pôc esemplâr. E par scomençâ un’altre storie, alternative.
Luche al dîs che sot di Tiberi Cesar a Rome, di Ponzi Pilât in Gjudee, di Erode e de sô parintât disgraciade in Galilee e lenti ator, di Ane e Caife sorestants dal templi, la peraule di Diu i rivà a Zuan, fî di Zacarie, tal desert (Lc 3,1-2). Robis di metisi lis mans tai cjavêi! Al sares come dî che, sot di Scalfaro e Berlusconi e Zuan Pauli II a Rome, de Guerra e di Mussato e di Battisti a Triest e a Udin, il Signôr al va a passonâ su pe Cjargne o pe Sclavanie o tune borgade desolade dal Friûl. Parcè?
Jo no soi il Signôr. Ma o pensi che al vedi sielzût di lâ là che no van chei altris, par lâ a viodi di chei che no van a viodi chei altris, par fâ ce che no fasin chei altris. Al va dai ultins par ribaltâ la storie, in mût che a sedin prins almancul intal so libri e tal so cûr.
Al va dai piçui, dai puars, dai bandonâts, dai dismenteâts, dai tradîts, dai disperâts, là che i oms a an fat desert. E tal desert dai oms lui al fâs sintî la sô vôs di vite e al invie la sô Storie.
Trops sono i piçui? E cui ju aial contâts? Dulà vivino? E cui vadial a viodi? Ce ghigne ano? E cui ju cjalial? Ce ur mancjal? E a cui i interessial?
Se o volìn inviâsi incuintri al Signôr, par fâ un Avent spirtuâl oltri che liturgjic, baste saltâ fûr de puarte e metisi a cirî. Tacant dai puescj che nissun va e des personis che nissun cjale. A’nd è in ogni paîs, in ogni borc, dibot in ogni famee. Parcè che il desert nus sta gafant ducj.
La Gjenesi e conte che Cain al menà fûr so fradi Abêl par copâlu (4,8). Il Vanzeli al dîs che Gjesù al à sielzût di nassi e di murî fûr dal consorzi uman par salvânus. Al è propit alc di gnûf.