Olmis di Diu - A. Beline

A un plevan prepotent

01 di Zenâr 2004

O ai sintût int dal to paîs a blestemâ biel che tu passavis. Un predi che al fâs blestemâ la religjon… Diu, ce dam e ce tragjedie! Nô, che o sin metûts par che i oms, viodint lis nestris oparis buinis, a glorifichin il Pari che al è tai cîi (Mt 5,16)!
Int che le riten libare e cristiane mi an dit che tu sês prepotent e che tu crodis di vê la deleghe dal Pari eterno e che a an plui pore di te che no di lui. E il plui vieli, che al è il plui fedêl, mi à dit cu lis lagrimis che al sarès cetant miei restâ cence predi.
Salacôr tu sês prepotent parcè che tu ti sintis intal ordin, te ortodossie, te schirie ridote dai juscj. Jo, che o soi sul ôr dal ordin, di dubie ortodossie e di scjarse virtût, tolerât come Calimero, no puès permetimi di jessi prepotent, parcè che mi vignarès di ridi par prin a mi. Acete alore dôs peraulis a non e a pro de “massa damnatorum” che e je simpri stade maiorance, in teste des premuris comprensivis dal Signôr, unic Pastôr e Redentôr e cence deleghis.
No sta inluditi di jessi tu il pastôr des pioris, dal moment che ancje tu tu sês piore o roc. No sta croditi paron de gracie, che ancje tu tu às dibisugne de gracie e dal perdon. Come e plui di ducj.
No sta jessi masse sigûr dai progjets di Diu, parcè che lui al reste mistereôs e incomprensibil ancje pal plevan e pal pape. Se tu sês masse sigûr di Diu o tu sâs masse di lui, spaventiti, parcè che tu riscjis di vê par mans un idul, deventant cussì il prin idolatre dal paîs.
No sta mai jessi sigûr che la int no si salvi e tu sì, parcè che Diu al è grant soredut intès sorpresis.
No sta croditi just dome parcè che tu cognossis ducj i pronunciaments de glesie e i dogmis e tu rispietis la leç. La peraule di Diu e cognos ancje altris cjanâi e cussì la sô misericordie.
Se la fede e je un don di Diu e no sogjete a nissun control, o preferìs pensâ che la int le vedi, dal moment che nancje tu no tu sês sigûr di vêle.
No sta sintîti fuart parcè che tu rivis a meti in rie i piçui e i debui. Chei a son simpri stâts in rie. Intai miei agns di mestri, o ai dât tre scufiots, che mi pareve just. O speri che i fruts ju vedin dismenteâts, ma jo no rivi, parcè che nol è onôr dâlis a di un che nol pò tornâlis. Al è plui onôr tignî dûr e cuntindi cul vescul e cui grancj che no cu la int. No sta metiti cuintri dai piçui e dai puars, tu che tu sês vignût fûr di int piçule, là che Diu al va a sielzi lis sôs rosis.
No sta vê pice di difindi Diu, che nol à dibisugne di te. Difint la tô int denant dal Signôr e tu cjatarâs tancj avocats par te.
Cuant che tu alcis la man par minaçâ o par dineâ l’assoluzion, ten aments che a’nd è une man plui grande de tô e che nus ten sot ducj.
No sta ruvinâ i moments fuarts de fede, come un batisim, une prime comunion o un matrimoni, che a son par altri ancje moments di fieste, cun rimpins e cavîi che no valin un dam che ju segnarà par dute la vite. I sacraments a son stâts metûts pai oms e no cuintri. L’unic che al podarès jessi trist o sevêr al sarès Crist. Ma lui si sentave in taule cui pecjadôrs e impen di condanânus ducj al à distirât i braçs sul len de crôs, robe che tu no tu às fat.