Olmis di Diu - A. Beline

Alenament spirtuâl

01 di Zenâr 2006

Fasint il predi dibot di une vite, mi capite ogni tant di confrontâmi cu lis grandis figuris sacerdotâls ch’a àn onorade cheste mission sante e delicade. O sai che il confront al è dut a gno svantaç e vergogne, ma mi plâs instes di cjatâ un spieli che mi judi a jessi mancul indegn de clamade di Diu. E une des figuris plui grandis e cjaris e je chê dal gno antenât Samuel, il predi profete restât model insuperabil fint a Crist, gnûf e unic grant predi.
La bibie nus conte che i gjenitôrs di Samuel, Elkane e Ane, ricognossints pal grant regâl di chest frut vût in etât, lu àn avodât a Jahvè, par che al servis il Signôr te sô cjase sante, fra mieç dai predis. Forsit a pensavin, te lôr ingjenuitât, che nissun nol fos bon di tirâ sù la canae miôr dai predis e des muiniis, ancje se i fats a vevin di lassâju malapaiâts. Ane e leve ogni an tal templi e, viodint il so moculut dut imbramît, i faseve une mantelinute, parcè che, predi o no predi, al restave simpri so fî e simpri un frut. Un frut, e dîs la bibie, che al cresseve une vore ben e si preparave, cul jutori di Diu, a la mission che lu veve distinât. Ma, par rivâ a chel tant, al veve di imparâ a cjapâ confidence cun lui, a imparâ a disserni la sô vôs. Ancje pal fat che, nus vise la bibie, “in chê volte al jere râr il câs che il Signôr al fevelas, che no si viodeve migo a ogni pît alçât” (1 Sam 3, 1). Une regule prudenziâl che e varès di valê ancje par vuê, s’al è vêr che il Signôr si diferenzie di nô sore dut pal fat che nol gambie idee cul variâ dal timp o dai timps.
Mi plâs chest alenament sprituâl dal zovin Samuel, ch’al sta atent a ogni vôs, ma sore dut al studie par capî la diference fra lis vôs e la Vôs, par no riscjâ di cori daûr a ogni lusorut, usance lis paveis, e magari lassâsi scjampâ la grande ocasion de comunicazion dal Eterno. Imparâ a sintî la vôs di Diu, imparâ a inacuargisi de sô alteritât, sintî a colp il svizinâsi de sô presince, interpretâ cun fedeltât e veretât il so mes al devente une scuele di alte spiritualitât e santitât e un alenament simpri plui preziôs, a carat che si moltiplichin lis vôs e si srarìs la vôs. Te complessitât e tal gredei di vuê, si riscje di scoltâ cualunche vôs o berghelade, di lâ daûr di cualunche sturnel o plere che nus incjante e di no rivâ plui a sintî ce che Diu nus dîs.
Samuel, chest alenament lu veve perfezionât zornade dopo zornade, parcè che al jere ben disponût dentri di sé e al veve la vergjinitât e la frescjece dai fruts. La sô invocazion e je une des preieris plui bielis che o podin meti sui nestri lavris: “Fevele, Signôr, che il to famei ti scolte” (1 Sam 3, 9).
Parcè Diu fevelial inte gnot? Parcè che a Diu no i plâs la confusion, il sunsûr, come che nus palese la storie di Elie tal landri. No i plâs, o crôt, nancje la confusion catoliche. Nol è un Diu di placis o di intrupaments, parcè che al è un Diu che al fevele cûr a cûr e al ame palesâsi e confidâsi tal segret. Interessant ancje il discors de gnot e dal sium. La gnot e je il moment che si à lassât ogni lavôr e fastidi e si è plui libars, plui rilassâts e ancje plui concentrâts e pronts a sintî ogni plui piçul rumôr. Rivuart al sium, cence lâ a sconsortâ il grant Freud cu la sô interpretazion dai siums, al è evident che Diu nol fevele par di fûr, ma par dentri e il nestri subcussient al po jessi benon il lûc e il mieç di cheste comunicazion-rivelazion. Si trate di gjavâ dut ce ch’al è di masse o di stuart par ca(r)pî la novitât e la volontât che nus ven palesade.