Olmis di Diu - A. Beline

Il templi e la cjase

01 di Zenâr 2007

Inte fieste de sacre Famee di Nazaret, la liturgjie nus presente dôs esperiencis, doi mûts e lûcs di cressi, dôs stradis e dôs scuelis diferentis, se no alternativis: chê di Samuel, il grant predi e profete di Israel, e chê di Crist, l’unic e vêr predi e la realizazion des profeziis.
Tant Samuel che Crist a nassin in maniere straordenarie. Ane, la femine di Elkane, e je stade condanade a la sterilitât e Marie si è impegnade a la virgjinitât. Dutis dôs a varan un frut e dutis dôs a fasin dibot la stesse cjante di ringraziament, cu la stesse gjonde e intensitât spirtuâl.
Ane, apene che il frut al è distetât, lu puarte tal templi di Silo, seben che il frut al jere ancjemò di nît. “Il Signôr mi à esaudide di ce che i ai domandât. Cumò mi tocje a mi di dâial al Signôr par ducj i dîs de sô vite: al è cedût al Signôr” (1 Re 1, 27-28). 4). Il frut al cressarà tal templi, un lûc di santitât ma ancje di falsetât, come che e dimostre la brute storie dai fîs di Eli che a sporcjavin la cjase di Diu. Al cressarà ben. Difat “lu vevin agrât tant Diu che i oms” (1 Re 2, 26) e “nol lassà colâ abas nuie di ce che i veve dit il Signôr” (3, 19). Une esperience positive.
Ancje Crist al ven puartât tal templi, ma dome pe purificazion de mari e pe sô consacrazion. Po al torne cui gjenitôrs in Galilee, a Nazaret. E li “al cresseve e si rinfuartive, plen di sapience, e la gracie di Diu e jere sore di lui” (Lc 2, 40). Crist al è laic e no predi. Nol vîf tal templi ma al va dome pe fieste di Pasche, seont l’usance. Al sarà intune di chestis ocasions che si piert e al ven cjatât trê dîs dopo, “sentât framieç dai dotôrs, dut intent a scoltâju e a fâur domandis” (Lc 2, 46). E ancje in chê volte lu tornin a menâ a cjase, là che al restarà pe part plui lungje de sô no lungje vite. “Al jere sui trent’agns cuanche al scomençà il so ministeri” (Lc 3, 23).
Cence volê sfuarçâ plui dal lecit lis dôs esperiencis, o disarai che dutis dôs a son educativis, positivis, pussibilis, santis. Parcè che no esist une strade sole par cressi, come che no esist une strade sole par lâ a Diu. Par secui si à crodût, in buine fede, che nissun nol fos bon di tirâ sù la canae come i predis e lis muiniis. La storie d’Europe e je la storie dai convents, tant pai fruts che pes frutis, prime benedetins e po francescans, domenicans e vie discorint. No stin a dismenteâ che fint a un secul indaûr, i stâts a vevin bêcs par fâ vueris e distrugi ma no si insumiavin di programâ une scuele o une assistence sanitarie pal popul. E proviodeve la glesie, cu lis sôs struturis. Par li a son passâts i puars e par li son passâts ancje i siôrs. Li si son formâts i plui grancj sants e santis e li si son deformâts i plui grancj criminâi e delincuents. Ancje Stalin al à studiât in seminari a Tbilisi. Ancje jo o ai ripetude l’esperience di Samuel, ancje se cun mancul profit.
Dit chest, mi semee di podê zontâ che la scuele de famee e je plui naturâl e plui juste. Forsit si sintara mancul a fevelâ di Diu, ma si sintarà la sô presince tal afiet, tes premuris, tes figuris benedetis e benefichis dal pari e de mari. La nestre e je la religjon de incjarnazion e l’incjarnazion nus puarte a la cjase plui che no al templi. Une vere cjase e famee e sarà ancje une scuele e une glesie, come che une glesie e à di jessi une scuele e une famee, ma cun plui gradualitât, sensibilitât, umanitât. Fra i doi seminaris, o preferis chel di Crist.