Olmis di Diu - A. Beline

La consolazion di Diu

01 di Zenâr 2005

Il profete tipic de sperance e il grant cantôr dal Avent al è Isaie. In realtât i esperts a disin che no si trate di un sôl autôr, ma di doi o adiriture di trê. Il Deutero-Isaie o secont Isaie al scomence la sô profezie cu lis peraulis che po a àn dât il titul a dut il libri, clamât Libri de consolazion. Al scomence cussì: Consolait, consolait il gno popul, al dîs il Signôr. Fevelat il cûr di Gjerusalem e contait che la sô vore e je finide, che la sô colpe e je scontade, ch’e à vût de man dal Signôr il dopli par ducj i siei pecjâts (Is 40, 1-2).

O crôt che la fede, la religion, la glesie e à un compit sôl, une sole funzion e mission: consolâ il popul di Diu che, cu l’incjarnazion dal Signôr e la sô redenzion, al è deventât il mont intîr. La glesie e à di berlâ fin che i ven la pivide che il Signôr i vûl ben al mont., che nol bandone i oms ancje se lôr lu bandonin lui, che lui al cjatarà simpri la strade di fâju saltâ fûr de lôr malatie o muart fisiche o morâl, parcè che al è un Diu terapeute, un Diu ch’al vuaris e al dà vite. Adiriture al rive a puartâ la vite tal lûc costituzionalmentri cence vite, il desert. Di fat tal desert Diu al domande di viergi une strade. Par dî che lui nol cognos limits a la sô creativitât e fantasie.

Che il mont intîr e ognun di nô al vedi dibisugne di consolazion, nol è il câs di strassâ timp e peraulis. Lu sintìn, lu viodìn, lu provìn ogni dì. Che la vite e sedi un torment e la tiere une val di lagrimis no je une novitât peade al consumisim o a lis matetâts massmediatichis. Il mâl al è simpri stât e nus compagnarà fintremai a la fin. E nô o vin di consolâ i oms. No cul sentimentalisim o la banalitât dal Coragjo! Sperìn che e gambii!, ma predicjant in ducj i intonos e in ducj i lûcs che al sta rivant, anzit al è za rivât chel che al cjame su lis sôs spalis il pês dal nestri vivi e dal nestri scombati e soredut il pês des nestris colpis individuâls e coletivis. Il Fî di Diu al ven a cjapâ sù su lis sôs spalis no dome la piore malade, ma ancje la prore triste e la tristerie assolute, vadì il pecjât. Consolâ al vûl dî confuartâ, dâ farce, rinvigurî i braçs scanâts e i genôi ch’a clopin. Nol vûl dî gjavâ il pês dal vivi, ma dâi la fuarce par frontâlu in maniere positive e salvifiche.

Ma parcè Diu, impen di domandânus di consolâ il so popul tibiât e tribulât, no gjavial il mâl fisic e morâl? No puedial? No vuelial? E je l’eterne domande che e tormente i oms sul misteri di Diu, I rabins a cirin di dâ un sclariment ricorint al paragon dal pari e de mari. Un pari e une mari a son libars di no meti al mont i fîs ma, une volte che ju àn metûts al mont, no son plui libars di no volêur ben e di sopuartâju cuant che ju fasin murî di sclopecûr. Ancje Diu al jere libar di fânus, ma cumò nol è plui libar e, denant de nestre tristerie, mancjance di agrât e di sintiment, si tire in bande, si rigjave un cjantonut dut par sè, là che al vai su la nestre brute condizion e sul so faliment. Par chel une leture diferente di Isaie e dîs: Consolaitmi, consulaitmi, popul gno. Ancje Diu al à dibisugne di consolazioon e di confuart. E ancje nô, puars viers de tiere, o podìn no dome domandâ la consolazion di Diu, ma consolâlu. Come ogni fî di sest e di cûr che al jemple di lagrimis il voli dal gjenitôr. Ma di lagrimis dolcis.