Olmis di Diu - A. Beline

Noi vogliam Dio nelle famiglie

24 di Fevrâr 2007

Di cualchi mês in ca, o stin vivint un duel al ultim sanc tra la concezion cristiane de famee e lis propuestis dal guviêr e de maiorance politiche par regolarizâ cuntun at uficiâl lis copiis di fat tant eterosessuâls e che omosessuâls. La batae frontâl, puartade indenant cun passion e ossession dal mont catolic su la sô stampe dma ancje sui mieçs di comunicazion massmediâl e in ogni ocasion che si presenti, e partis da l’idee che cheste e altris propuestis a finissin cul indebolî e meti in crisi la famee tradizionâl, fonde de societât e de glesie, a vantaç di unions no contempladis o adiriture contrariis al dirit e a la leç naturâl.
O sai che si trate di une cuistion une vore delicade e impuartante, che nol è facil distrigâle salvant i dirits sacrosants dai prims e lis esigiencis dai seconts. O sai che la glesie e à dut dirit di dî la sô e di judâ e sburtâ i cristians a compuartâsi seont il so insegnament. O sai ancje che, tal mont de politiche, a nd è int cussiente e oneste che e cîr di dâ une rispueste a un probleme esistent, come ch’ a nd è int che no à nissun intarès e principi morâl ma e vîf fasint confusion e doprant cualunche rimpin par metisi in mostre.
Personalmentri o condivît fin dapît la misure sapiente dal gard. Martini, om di bibie e di sensibilitât, e il so consei che la famee, plui che difindude, e va judade.
Ma puedio, come ultim plevan di paîs o come cristian, palesâ une mê perplessitât, un gno malstâ, un sens di fastidi e, disìn pûr, di saturazion e di sglonfe pa l’ossession, pa l’insistence, pa l’agressivitât, pa la violence verbâl, pai pronunciaments teorics, ideologjics, frêts dal magjisteri? Esal mai pussibil che une realtât impuartante come la famee no i intaressi a nissun om o femine di buine volontât, a nissun politic e om di culture, ma dome ai vescui e ai gardenâi? Vescui e gardenâi che, tra l’altri, si ridusin a doi-trê, cul rest che al fâs di casse di rissonance.
Pènsino a Rome e in Vatican, che la int normâl no sinti dute la problematicitât e la contradizion di certis situazions? Sono propit cussì sigûrs che la societât no rivi a capî di bessole, cu la sô razionalitât, cu la sô esperience, cul so sintiment, cu la sô cussience ce ch’al è ben e ce ch’al è mâl? Esal mai pussibil che in dì di vuê o vedin ancjemò dibisugne di jessi imboconâts come ôcs e di jessi rapresentâts come fruts o minorâts, cence vê dade nissune deleghe?
O lei, su Avvenire, pagjinis e pagjinis di anatemis, di condanis, di previsions catastrofichis di chest e di chel altri vescul, ducj in rie. Parcè no si aial sintude o viodude tante coralitât, preocupazion, rissolutece, intransigjence cuant che si è tratât de vuere dal Golf, e dal Afghanistan e dal Irak e des tantis vueris che a insaganin il mont? Parcè no si sintie la stesse sintonie e decision a proposit des tragjediis mondiâls, de int che e mûr di fan, dai fruts cence midisinis e cence scuelis, dal mont che si sta impestant simpri di plui? Parcè su lis convivencis e sui omosessuâi no nd è remission e su lis vueris e lis bombis e lis rapinis de materie prime e lis injustiziis tai confronts dai puars e dai debui si lasse cori o si contentisi di un suspîr ogni tant?
O vuei sintî une glesie plui corâl e plui coerente. O vuei sintî sore dut la int a difindi ce che al è de int. O vuei sintî une gjerarchie mancul ideologjiche e plui compassionevul, mancul sigure tai principis e plui umil e pussibiliste cu lis personis vivis e veris, a partî propit di chei che no son in regule cu la dutrine de glesie. “Misericordie jo o vuei e no sacrifici” al è scrit tal vanzeli (Mt 12, 7). Vailal ancjemò in chest inizi di coresime?