Olmis di Diu - A. Beline

Un frari pôc fedêl

01 di Zenâr 2006

Ancje chest an si celebre la zornade des animis consacradis. O ai pôre però che tante int no si pierdarà a contemplâ amirade tante santitât, gjenerositât e fedeltât, impegnade come ch’e je a sintî lis ultimis, pôc edificantis (dis)aventuris di p. Fedele Bisceglia, il frari di Potenza metût in preson cuntune denunce pesante e circostanziade di une muinie.
I gjornâi e la television a butin fûr ogni dì, come un pipul ch’al spant, tocs des telefonadis indecentis che p. Fedele al faseve a ogni ore dal dì e de gnot, a ogni gjenar di feminis e doprant ogni gjenar di vocabui. No podint dineâ lis intercetazions, le à butade sul ridi e, tune sô memorie, al à scrit di jessi perseguitât come Gjesù Crist e di mertâ di jessi fat sant. Par dî il fiât dal personagjo.
Che p. Fedele, dai Minims di S. Francesc di Paule, al vedi fiât di vendi, lu mostre dute la sô cariere. Laureât in filosofie, teologjie e midisine, al à rivât a ingrumâ un imperi miliardari, fat di glesiis, scuelis, struturis sanitariis, là che si dan dongje int di ogni fate e plui a son stramps e plui a son adats. La “perle” di p. Fedele e je une pornostar convertide e mostrade come prede di Gjesù Crist intun disordin di trasmissions televisivis, là che il frari al mostrave dute la sô sgrimie, rogance e mancjance di misure. Di fat la int plui serie e rideve. Cheste conversion spetacolâr e varès vût di finî come vocazion di clausure tun convent dal Aspromont. Lis cronichis a disin che a sta gnotolant pai breârs di miege Italie, cul stes mistîr di prime e cu la publicitât dal frari.
Fra une corse in Afriche e une trasmission, p. Fedele al rive ancje a stâ daûr a la scuare di balon dal Potenza, come president suplent e come caporion dai ultras. Un zuiadôr al è scjampât berlant che i coreve daûr un mat vistût di frari. In realtât al jere il frari che al faseve il mat.
Nol è il câs di lâ in dilunc cun cheste tragjicomedie. Come par ducj, si vûl sperâ che la justizie e spessei a fâ clarece e a dâ serenitât o a la muinie o al frari, ma soredut a la int de citât e a tancj cristians disorientâts e ingomeâts. Ma o scugnìn domandâsi cemût che la robe e je rivade a chei ecès, che nissun nol à vût il cûr e l’onestât di fermâlu, di judâlu a stâ tal so puest, a onorâ la sô tonie e la sô regule. Nô predis si clamìn “secolârs” parcè che o vivìn tal “secul” o mont, e o vin un vescul che nus ten di voli in ben e in mâl. I religjôs si clamin “regolârs” parcè che a àn la regule che ur impon, plui dai predis, une vite riservade, spirtuâl, comunitarie. Pussibil che nissun superiôr no i vedi mai domandât dontri ch’e saltave fûr dute chê sglavinade di bêcs, che no i sedi vignût il scrupul che il puest dal frari nol jere tai studis televisîfs o tes curvis dai esaltâts, che nol podeve un om normâl cori atôr dì e gnot, in Italie e pal globo, cence comprometi la dimension spirtuâl des sôs zornadis? Cumò al è masse tart metisi a berlâ al tradiment e al scandul, dopo agns e agns di chê vite discjadenade. O ur lavial ben dut chel gîr di bêcs e di int e dute chê popolaritât?
Si sa che lis regulis religjosis a son scritis tun timp passât e lontan e che bisugne armonizâlis al vivi di vuê. Si gambie ce che al è ben e just gambiâ, ce che nol tocje la sostance de vite consacrade. Ma il spirt al à di restâ edentic. Al semee invezit che si tegni dûr su lis robis esternis, come la tonie, il cuardin e vie, e si moli sun dut il rest, ben plui impuartant. Confondi po modernitât cun stupiditât e trasgession e je un robe masse orende par crodile.