BIBIE IN LINIE

Cjapitul 2

Direzion

2 1 Ancje jo, fradis, cuant che o soi rivât framieç di vualtris, no mi soi presentât a predicjâus la testemoneance di Diu cun grandece di peraule o di sapience. 2 Mi jeri proponût di no savê fra di vualtris nuie altri che Gjesù Crist, e propit lui metût in crôs. 3 Jo mi soi presentât framieç di vualtris te debolece e cun grande pôre e trepidazion: 4 e la mê peraule e lis mês predicjis no si son poiadis su peraulis sapientis par convincius ma su la conferme dal Spirt e la sô potence, 5 par che la vuestre fede no si poi suntune sapience umane ma su la potence di Diu.

Il vanzeli e la sapience divine

6 O predicjìn, sì, une sapience a di chei ch’a son perfets, ma une sapience che no je di chest mont e nancje dai princips di chest mont ch’a vegnin fruçâts; 7 o predicjìn une sapience divine, vuluçade di misteri, platade par tant timp, e che Diu le à pensade prin dai timps, pe nestre glorie. 8 Nissun dai princips di chest mont nol à podût cognossile; se le vessin cognossude, no varessin metût in crôs il Signôr de glorie. 9 Di fat al è scrit:

Ce che voli nol à mai viodût e orele sintût,

e nol è mai jentrât tal cûr di un om,

chest lu à preparât Diu par chei che i vuelin ben.

10 A nô però Diu lu à palesât midiant dal Spirt; di fat il Spirt al stage ogni robe, ancje lis profonditâts di Diu. 11 Cui mai àial cognossût i segrets dal om se no il spirt dal om ch’al è in lui? Cussì ancje i segrets di Diu nissun nol à mai rivât a cognossiju se no il Spirt di Diu. 12 E nô no vin cjapât il spirt dal mont, ma il Spirt di Diu par cognossi i dons che lui nus à regalât. 13 E nô chescj ju predicjìn no cui insegnaments de sapience umane ma cui insegnaments dal Spirt, spiegant robis spirtuâls a personis spirtuâls. 14 L’om naturâl nol pò capî lis robis dal Spirt di Diu; par lui a son rude matetât e nol è in grât di capîlis, parcè che si pò fânt une idee dome midiant dal Spirt. 15 L’om spirtuâl invezit al judiche dut, cence podê jessi judicât di nissun.

16 Di fat cui àial mai cognossût il pinsîr di Diu

in mût di podêlu indreçâ?

E nô o vin propit il pinsîr di Crist.

Notis:

  • 2,1 - Un pôcs di codiçs vieris a àn “misteri di Diu” al puest di “testemoneance di Diu”.
  • 2,7 - La sapience di Diu al è il plan che lui al à inmaneât di simpri par salvâ ducj i oms.
  • 2,9 - Is 64,3; Gjer 3,16; Sir 1,8.
  • 2,14 - La peraule greche e volarès dî: “l’om ch’al à l’anime” o “om nemâl”, che par furlan al distonarès un disordin. Chi si vûl cuintriponi la persone ch’e conte dome su lis sôs fuarcis e la persone cul don dal Spirt.
  • 2,15 - Se si à il Spirt di Diu, ch’al è il paron di dut, si podarà judicâ dut, parcè che il don di Diu al slargje l’anime.
  • 2,16 - Is 40,13; Rm 11,34.
Cjapitui: