BIBIE IN LINIE

Cjapitul 6

lis robis ch’a rivuArdin il presint

I siet sigjîi

6 1 Cuant che l’Agnel al rompè il prin dai siet sigjîi, o viodei e o sintii il prin dai cuatri nemâi ch’al berlave cuntune vosone come di ton: “Ven!”. 2 E ve che mi comparì un cjaval blanc e chel che lu montave al veve un arc; i fo dade une zoe e al jessì come un ch’al à vinçût e ch’al è seneôs di vinci ancjemò.

3 Cuant che l’Agnel al rompè il secont sigjîl, o sintii il secont nemâl ch’al berlave: “Ven!”. 4 Alore al jessì un altri cjaval, colôr fûc. A di chel che lu montave i fo dât il podê di gjavâ la pâs de tiere par che si sbudielassin un cul altri e i fo consegnade une grande spade.

5 Cuant che l’Agnel al rompè il tierç sigjîl, o sintii il tierç nemâl ch’al berlave: “Ven!”. E ve che mi comparì un cjaval neri e chel che lu montave al veve te man une belance. 6 E o sintii une vôs ch’e berghelave framieç dai cuatri nemâi: “Une misure di forment par un denâr e trê misuris di vuardi par un denâr! Il vueli e il vin che no ledin strassâts”.

7 Cuant che l’Agnel al rompè il cuart sigjîl, o sintii la vôs dal cuart nemâl ch’al diseve: “Ven!”. 8 E ve che mi comparì un cjaval verdaç. Chel che lu montave al veve non Muart e i vignive daûr chel altri mont. Al fo dât a lôr podê su la cuarte part de tiere par fiscâle cu la spade, cu la fan, cu la peste e cu lis besteatis de tiere.

9 Cuant che l’Agnel al rompè il cuint sigjîl, o viodei sot dal altâr lis animis di chei ch’a forin copâts par colpe de peraule di Diu e de testemoneance che i vevin dade. 10 E a berlarin a fuart:

“Fin cuant mo, paron di dut,

tu che tu sês sant e vêr,

no fasarâstu sentence

e no ti svindicarâstu dal nestri sanc

cuintri di chei ch’a vivin su la tiere?”.

11 Alore ur fo dât a ognidun di lôr un vistît blanc e ur fo dit di vê pazience ancjemò par un pôc, infinamai che il numar dai lôr compagns di servizi e dai lôr fradis ch’a vevin di jessi copâts nol fos stât complet.

12 Cuant che l’Agnel al rompè il sest sigjîl, o viodei a capitâ un taramot d’inglaçâsi. Il soreli al deventà neri tant che un sac di grene, la lune e deventà edentiche dal sanc, 13 lis stelis dal cîl a plombarin parsore de tiere come cuant che un fiâr, scjassât dal burlaç, al lasse colâ i fîcs malmadûrs. 14 Il cîl si invuluçà come cuant che si rodole sù un volum e dutis lis monts e lis isulis a forin dislidrisadis dal lôr sît. 15 Alore i rês de tiere e i grancj, i graduâts, i siôrs e i potents, e ogni om, sotan o libar, a lerin a parâsi ducj tai landris e jenfri lis cretis des monts; 16 e ur diserin a lis monts e a lis cretis: Colait parsore di nô e plataitnus de muse di chel ch’al è sentât su la sente e de rabie dal Agnel, 17 parcè che e je rivade la grande zornade de lôr rabie e cui rivaraial adore di tignî dûr?

Notis:

  • 6,1 - Par ordin che l’Agnel al romp i sigjîi, si à simpri plui clare la vision de fin dal imperi roman, viodût tant che l’insieme dai nemîs di Diu.
  • 6,2 - Il cjavalîr cul cjaval blanc nus fâs pensâ ai parts, ch’a plombavin sui confins dal imperi. La tradizion cristiane e à volût viodi in chest cjavalîr la vitorie dal Verbo o il slargjâsi dal vanzeli tal mont paian.
  • 6,5 - La belance e je spieli de miserie, cuant che al tocje misurâ la spese e paiâle salade.
  • 6,8 - Il verdaç al è il colôr dai cuarps che si fraidessin, massime par vie de peste.
  • 6,16 - Os 11,8; Lc 23,30.
Cjapitui: