BIBIE IN LINIE

Cjapitul 4

Il patî cristian

4 1 Stant duncje che Crist al à patît te sô cjar, ancje vualtris armaitsi dal stes mût di pensâ. Chel ch’al à patît tal so cuarp, le à finide par simpri cul pecjât, 2 par no lâ plui daûr des vois de cjar ma de volontât di Diu tal timp che i reste in cheste vite mortâl. 3 Vonde cul timp strassât a passi lis vois dai paians, vivint tes baracadis, tai mangjaçâs, tes cjochis e te religjon fûr di plomp dai idui. 4 Par chel ur pâr di strani che no corês ancje vualtris insieme cun lôr viers di chest riul di ruvine e us maltratin. 5 Però a varan di rindi cont a di chel ch’al è pront a judicâ i vîfs e i muarts; 6 di fat la buine gnove ur è stade contade ancje ai muarts par ch’a vivin seont Diu tal spirt, dopo di vê patide, pierdint la vite dal cuarp, chê condane ch’a son sogjets ducj i oms.

7 La fin di dutis lis robis e je dongje. Viodêt duncje di vê sintiment e di savêsi misurâ par atindi a la preiere. 8 Soredut mantignît fra di vualtris un grant amôr, parcè che l’amôr al tapone un disordin di pecjâts. 9 Tignîtsi la puarte vierte un cul altri, cence bruntulâ. 10 Ognidun ch’al vivi seont la gracie ch’al à vude, metintle a disposizion di chei altris, sicu ministradôrs fedêi de gracie di Diu. 11 Chel ch’al fevele, che lu fasi come cun peraulis di Diu; chel ch’al servìs, che lu fasi come par un ordin vût di Diu, par che in dut al sedi glorificât Diu midiant di Gjesù Crist. A lui la glorie e la potence tai secui dai secui. Amen.

12 Miei cjârs, se si è impiade une persecuzion framieç di vualtris par provâus, no stait a dâsi di maravee come se us fos capitât alc di strani. 13 Ma te misure ch’o cjapais part ai patiments di Crist, indalegraitsi parcè che ancje cuant che si pandarà la sô glorie o podarês gjoldi e stâ contents. 14 Furtunâts vualtris se us svilanaran par colpe dal non di Crist, parcè che il Spirt de glorie e il Spirt di Diu al polse parsore di vualtris. 15 Che nissun di vualtris nol vedi di patî parcè che al è sassin o lari o delincuent o spion. 16 Ma se un al patìs parcè che al è cristian, che no si vergogni; che anzit al laudi Diu par chest non.

17 Al è rivât di fat il moment ch’al scomence il judizi de cjase di Diu; e s’al scomence di nô, ce fin no fasarano chei ch’a refudin di crodi tal vanzeli di Diu?

18 Se il just si salvarà a fîl,

ce no saròial dal om cence religjon e dal pecjadôr?

19 Cussì ancje chei ch’a patissin seont la volontât di Diu, che si metin tes mans dal lôr Creadôr, ch’al è di peraule, e ch’a ledin indenant fasint il ben.

Notis:

  • 4,4 - I paians, che no crodin, no rivin adore di concepî une vite diferent de lôr.
  • 4,6 - No je par nuie clare cheste cuistion dal vanzeli predicjât ai muarts. Pò stâi che si trati di “muarts ta l’anime”.
  • 4,7 - Il fat che Crist al sta par tornâ al à di sburtâ i cristians a dâi sot cun plui snait a la lôr salvece. Se il timp al è misurât, si à di doprâlu miei.
  • 4,10 - I dons di Diu no son un lus personâl ma un regâl di Diu di spartîlu cun chei altris. Nô o sin dome ministradôrs de gracie, no parons spotics. Par chel, il don nol è une braure di vantâsi ma une responsabilitât di rispuindi.
  • 4,11 - Il metisi a fevelâ a colp sburtâts dal Spirt al è un don che i disin “glossolalìa” (cf. 1 Cor 14,2-19). Il servizi al pò jessi il puest che un al à tes funzions.
  • 4,18 - Pr 11,31.
  • 4,19 - La fedeltât di Diu si pant tal fâ dutis lis robis e tal paronâlis midiant de sô provedence (Gjen 1,1 ss).
Cjapitui: