BIBIE IN LINIE

Cjapitul 3

Direzion e preambul

3 1 Scomencìno un’altre volte a racomadâsi dibessôi? O vino salacor dibisugne, come altris di lôr, di letaris di racomandazion par vualtris o di vualtris? 2 La nestre letare o sês vualtris, letare scrite tai nestris cûrs, cognossude e lete di ducj i oms. 3 Si sa che vualtris o sês une letare di Crist componude di nô, scrite no cul ingjustri ma cul spirt dal Diu vîf, no su lastris di piere ma su lastris ch’a son cûrs di cjar.

4 E je cheste la fiducie che nô o vin in Crist, denant di Diu. 5 No ch’o vedin il fiât di crodi in alc come ch’al vignìs fûr di nô, ma la nestre virtût e ven di Diu, 6 che nus à fats servidôrs de gnove aleance, no de letare ma dal Spirt; la letare e cope, il Spirt al fâs vivi.

7 E se il ministeri de muart, picât in letaris parsore des pieris, al jere plen di glorie, al pont che i fîs di Israel no podevin cjalâ la muse di Mosè par vie de glorie, che dopodut e sparive, de sô muse, 8 cetant plui plen di glorie no saraial il ministeri dal Spirt? 9 Se za il ministeri de condane al jere plen di glorie, cetant plui sflandorose no sarae la glorie dal ministeri de justizie! 10 Che anzit, sot chest aspiet, chel ch’al jere plen di glorie al piert il so sflandôr a confront cu la glorie cetant plui alte di cumò. 11 Se duncje ce ch’al jere dome di passaç al jere plen di glorie, ce ch’al dure al è cetant plui cerclât di glorie.

12 Fasintsi fuarts di cheste sperance, nô si compuartìn cun grande scletece, 13 e no fasìn come Mosè che si meteve un vêl su la muse par che i fîs di Israel no podessin viodi la fin di ce ch’al sparive. 14 Ma lis lôr inteligjencis a son stadis svuarbadis; di fat chel stes vêl al reste fin in dì di vuê cuant che si lei la viere aleance, e no si palese che Crist lu à abolît. 15 Fin in dì di vuê, cuant che si lei Mosè, sul lôr cûr al è slargjât un vêl; 16 ma cuant che si convertissaran al Signôr, chel vêl al sarà tirât vie . 17 Il Signôr al è il Spirt, e là ch’al è il Spirt dal Signôr e je la libertât. 18 Sicheduncje nô, rifletint cence vêl su la muse la glorie dal Signôr, o vignìn trasformâts in chê stesse filusumie, di glorie in glorie, daûr de vore dal Signôr, ch’al è Spirt.

Notis:

  • 3,1 - No i coventin racomandazions di sorte.
  • 3,5 - Sant Augustin al dopre chestis peraulis, ditis di Pauli e dai siei compagns, come s’a fossin ditis di ducj i cristians.
  • 3,7 - La leç di Mosè e je cetant diferent di chê dal Spirt di Crist, ch’e fâs vivi. Di Mosè la Bibie e conte ch’al scugnive platâ cuntun vêl il sflandôr ch’al veve intorsi (Es 34,33).
  • 3,13 - Al spieghe la storie dal vêl o peçot di Mosè a so mût. Come che Mosè al platave la muse par no che i fîs di Israel si inacuargessin che si tratave di une robe distinade a finî, cussì i ebreus a àn ancjemò il vêl denant dai vôi e no rivin adore di viodi Crist.
  • 3,16 - Es 34,34; Rm 11,7-10.
  • 3,17 - Il cristian al è libar par vie dal Spirt dal Signôr ch’al sfrancje dal pecjât.
Cjapitui: