BIBIE IN LINIE

Cjapitul 8

preambul

PRIN GÎR DI DISCORS

Prin discors di Bildad

La justissie di Diu

8 1 Alore al cjapà la peraule Bildad il suchit e al disè:

2 Fin cuant disarastu robis dal gjenar

e un ajar di burlaç sarano lis peraulis de tô bocje?

3 Puedial Diu fâ lâ fûr di strade il judissi

e l’Onipotent savoltâ la justissie?

4 Se i tiei fïs e àn pecjât cuintri di lui,

lui ju à bandonâts a la lôr tristerie.

5 Se tu cirarâs Diu

e tu prearâs l’Onipotent,

6 se tu sês onest e just,

sigûr che lui, di cumò, al veglarà sore di te,

e al tornarà a metiti te tô justissie.

7 Ce che tu vevis prin al sarà pocje robe

a preference dal to avignî sflandorôs.

La sapience dai viei

8 Interpele mo lis gjenerazions passadis

e met rifles su l’esperience dai lôr vons;

9 difat nô o sin di îr e no savin nuie,

stant che i nestris dîs su la tiere a son come un’ombre.

10 Ma lôr ti inscuelaran, ti informaran

tirant fûr lis peraulis dal lôr cûr.

11 Cressial forsit il papîr fûr dal palût

e il vencjâr rivial a menâ cence aghe?

12 Cuant che al è ancjemò in butul, no bon par tajâlu,

si secje prime di ogni altre jerbe.

13 Compagn al è il distin di chei ch’a dismentèin Diu

e cussì e sparis la sperance dal trist.

14 La sô fiducie e je come un fîl

e une tele di rai la sô sigurece.

15 Al cîr di pojâsi su la sô cjase, ma no ten,

si grampe intôr, ma no i rêç.

16 Al è un arbul plen di vite in face dal soreli

e a plen sardin si slàrgjn i siei ramaz;

17 lis sôs lidrîs s’inturtìcin intai clas,

al splore lis fressuris dai crets.

18 Ma se si lu dislidrise dal so puest,

chel lu rinee: “No ti ài mai viodût”.

19 Ve’ il distin de sô vite,

intant che altris a bùtin fûr de tiere.

Amonizion

20 Cjale mo: Diu nol bute vie l’om just

e nol ten man ai delincuents.

21 Al pò ancjemò colmâ di ridi la tô bocje

e i tiei lavris di gjonde.

22 Chei che ti odèin a saran cuvierts di vergogne

e la tende dai triscj e sparissarà.

Notis:

  • 8,1 - Bildad al torne a bati il claut de dutrine tradizionâl: tu scuegnis vê fât alc, se Diu ti à cjastiât. O tu o un di cjase; salacôr la tô fiolance. Al è il resonament dai dissepui di Crist tal câs di chel ch’al jere nassût vuarp (Zn 9,1-2). O sin simpri tal telâr sapienziâl e juridic. I oms a puedin jessi dividûts dome in dôs schiriis: o bogns o triscj. La justissie di Diu e à dome chestis dôs pussibilitâz: premiâ o cjastiâ.
  • 8,11-19 - Il test al è un tic ingredeât. Al fevele cun tun paragon: come che il venc nol pò vivi cence aghe, cussì l’om nol va a finîle ben se nol à timôr di Diu. Il paragon dal vencjâr nus riclame l’ambient egjssian; la cjase e l’ort nus fàsin pensâ a la vite sedentarie dai orientâi. Bildad nancje no s’insumie di pensâ che il presint nol è mai une ripetizion nude e crude dal passât.
Cjapitui: