BIBIE IN LINIE

Cjapitul 2

Esortazion a no trascurâ la salvece ufierte

2 1 Propit par chel o vin di stâur daûr cun plui passion a lis robis ch’o vin sintudis, par no lâ fûr di strade. 2 Se di fat la peraule fate rivâ midiant dai agnui si è palesade salde, e ducj chei ch’a àn disubidît e ch’a son lâts cuintri a àn vût il cjastic che si mertavin, 3 cemût podarìno scapolâle nô s’o butìn di bande une salvece cussì grande? Cheste salvece, ch’e je stade predicjade tal imprin dal Signôr, nus è stade confermade di chei che le àn scoltade 4 e Diu al à dât fuarce a la lôr testemoneance cun spiei, segnâi e miracui di ogni fate e cui dons dal Spirtu Sant, dâts fûr seont il so volê.

Gjesù plui alt dai agnui e salvadôr midiant de passion

5 In efiets, nol è di sigûr ai agnui ch’al à sometût il mont a vignî ch’o stin fevelant. 6 Che, anzit, di cualchi bande, cualchidun al à dit:

Ce isal mo l’om par che tu ti visis di lui

o il fi dal om par che tu ti strussiis par lui?

7 Tu lu âs fat a pene plui piçul dai agnui,

tu lu âs coronât di glorie e di onôr

8 e tu âs metût dut sot dai siei pîts.

Se i à sometût dut, nol è restât nuie che no i sedi sometût. Però, pal moment, no viodìn ancjemò che dut i sedi stât sometût. 9 Ma chel Gjesù ch’al è stât fat a pene plui piçul dai agnui, cumò lu viodìn coronât di glorie e di onôr par vie de muart ch’al à cjapade sù: bisugnave ch’al provàs la muart, cu la gracie di Diu, a pro di ducj.

La convenience de passion e la reson “sacerdotâl” de Incjarnazion

10 Al jere mo ancje just che, volint puartâ a la glorie une vore di fîs, chel che par lui e midiant di lui a son dutis lis robis, al puartàs al colm cui patiments il cjâf ch’al veve di menâju a la salvece. 11 Di fat chel ch’al fâs sants e chei ch’a son fats sants a vegnin de stesse risultive; par chel no si vergogne di clamâju fradis 12 cuant ch’al dîs:

O fevelarai dal to non ai miei fradis,

o cjantarai la tô laude in plene semblee;

13 e ancje:

O metarai la mê fiducie in lui,

e ancjemò:

Venus chi, jo e i fîs che Diu mi à dât.

14 Stant che i fîs a àn in comunion il sanc e la cjar, ancje lui al à volût cjapânt part, par gjavâi, midiant de muart, dute la fuarce a di chel ch’al è paron de muart, tant a dî il diaul, 15 e par sfrancjâ cussì chei che, par pôre de muart, a jerin tignûts sotans par dute la vite. 16 E di fat lui no si strussie pai agnui ma si strussie pe gjernazie di Abram. 17 Par chel al scugnive fâsi in dut compagn dai fradis, par deventâ un grant predi plen di remission e fedêl tes robis di Diu, cul fin di podê smondeâ i pecjâts dal popul. 18 Di fat propit par vie ch’al è stât soponût a la prove e ch’al à patît di persone, al è in cundizion di dâur une man a di chei ch’a son a lis provis.

Notis:

  • 2,6-8 - Sal 8,5-7 (LXX); 1 Cor 15,25; Fil 3,21.
  • 2,9 - Fil 2,6-11.
  • 2,12 - Sal 22,23; Zn 17,6.
  • 2,13 - Is 8,17-18.
  • 2,16 - Is 41,8-9.
Cjapitui: