BIBIE IN LINIE

Cjapitul 10

LIBRI I

Il Signôr judiç dai popui e salvadôr dai umii

10 Lamed

1 Parcè mo, Signôr, stâstu in lontanance,

ti platistu tal moment de conseguence?

2 Il biât al ven tibiât dal trist cun prepotence,

al è cjapât dentri tai trucs ch’al à prontât chel altri.

3 Il trist si ten in bon des vois de sô anime,

al spresee il Signôr chel che no ’nd à mai avonde.

Nun

4 Te sô rogance il trist il Signôr al spresee:

“Nol vignarà a viodi. No ’nd è Diu di sorte!”.

Ve dut ce che lui al pense.

5 I siei trois a sfloregjin di un continui.

I tiei judizis a son masse alts par lui,

ducj i siei nemîs, ur spude in muse.

6 Al dîs dentri di sè: “No cloparai.

O larai indenant cence disgraciis di une ete in chê altre”.

Pe

7 La sô bocje e je plene di bramazions, imbrois e tristeriis,

sot de sô lenghe rude inicuitât e prepotence.

8 Tai siei campaments al tint la vuate

par fâ fûr il nocent di sot vie,

i siei vôi no pierdin un lamp il debul.

Ain

9 Al sta in vuaite tal so côf come il leon te sô tane,

al sta in paisse par dâi la gafe al puar,

tirantlu te sô rêt il puar al brinche.

10 Al plombe abàs, si scrufuie

e a colin i debui te fuarce des sôs sgrifis.

11 Tal so cûr al à dite: “Diu si è dismenteât;

al à platade la muse e nol viodarà mai altri!”.

Qof

12 Jeve sù, alce la tô man Signôr Idiu,

la biade int no sta lassâ dismenteade.

13 Il trist al à remenât Diu,

disint intal so cûr: “Tu no tu bacilis?”.

Res

14 Ma tu tu âs viodude la disperazion e la strussie,

e tu sês pront cu la tô man par apaiâlis.

Si poe intor di te chel che nol pò altri:

parcè che tu sês tu chel ch’al pare il vuarfin.

Sin

15 Creve il braç dal trist e dal om cence cussience,

cjastiiju pe lôr tristerie, che no si le viodi altri.

16 Il Signôr al è re in eterni e par simpri,

i forescj a son sparîts de sô tiere.

Tau

17 Il berli dai puars, Signôr, tu tu lu scoltis,

tu i dâs spirt al so cûr, tu slungjis la tô orele.

18 Se tu ti metis de bande dal sotan e dal vuarfin,

nissun om in chest mont nol fasarà plui pôre.

Notis:

  • 10,4 - Il trist al è convint che Diu no i domandarà cont de sô tristerie. No si trate di dineâ la esistence di Diu (i orientâi nancje no si insumiavin di un ateisim teoretic), ma di dineâ il sol intervent inte storie a difese dai nocents e dai tibiâts.
  • 10,11 - Il trist al crôt di vê strade libare pal fat che Diu nol vignarà mai a dâur une man ai siei. E di fat, stant che Diu s’intarde masse dispès, ancje il just al è tentât di pensâle cussì (10,1; 22,2-3).
Cjapitui: