BIBIE IN LINIE

Cjapitul 5

Compuartament cu lis diferentis categoriis di personis

5 1 No sta cridâi cun malegracie a un vieli, ma dài coragjo come ch’al fos to pari, ai zovins come ch’a fossin tiei fradis, 2 a lis vielis come ch’a fossin maris, a lis zovinis come ch’a fossin sûrs, simpri cun grande coretece.

Lis veduis

3 Rispiete lis veduis ch’a son veduis pardabon. 4 Se però cualchi vedue e à fîs o nevôts, chei li a àn di imparâ prime a vê afiet pe lôr famee e a tornâur ai gjenitôrs il ben che a àn vût di lôr, parcè che chest Diu lu à a grât. 5 Invezit chê che e je propit vedue e ch’e je restade dibessole, e dimostre di vê metude in Diu dute la sô sperance e a sta daûr cun perseverance a lis suplichis e a lis orazions, gnot e dì. 6 Invezit la vedue che si lasse lâ a lis golis, ancje se e je vive e je biel muarte. 7 Ancje chest tu âs di racomandâur: che nissun nol vedi nuie ce dî di lôr. 8 Se po un nol viôt dai siei, tacant di chei di cjase, al à rineade la fede e al è piês di un infedêl.

9 Une vedue e à di dâsi in note te liste des veduis, a pat che no vedi mancul di sessant’agns, ch’e sedi stade maridade a un om sôl, 10 che si vedi fat un bon non cu la testemoneance des buinis oparis: se e à tirât sù ben i fîs, se e à tignude simpri la puarte vierte ai puars, se e à lavâts i pîts ai sants, se e à dade une man ai tribulâts, se e à doprât il so timp in ogni opare di ben. 11 No sta acetâ invezit lis veduis plui zovinis parcè che, a pene che lis gafin golis contrariis a Crist, a vuelin tornâsi a maridâ, 12 tirantsi un judizi di condane parcè che a àn rineade la prime peraule ch’a vevin dade. 13 In plui, stant ancje cence fâ un colp di nuie, a imparin dome a lâ ator pes cjasis; e no dome no fasin un colp di nuie, ma a son ancje peteçonis e curiosis, fevelant ancje di ce che nol larès fevelât. 14 Par chel o vuei che lis plui zovinis si maridin, a vedin fruts, a tegnin sù la cjase e no i dedin al contrari nissun rimpin di dî mâl di lôr. 15 Di fat plui di une e je za straviade cul lâ daûr di satane.

16 Se une femine fedêl e à cun sè cualchi vedue, ch’e proviodi al lôr sostentament cence lâ a pesâ su la Glesie, par dâi la pussibilitât di viodi di chês ch’a son propit veduis.

I predis

17 I predis ch’a regin ben a àn di vê dople stime, soredut chei che a scombatin cu la peraule e l’insegnament. 18 Di fat e dîs la Scriture: “ No sta metii la musarole al bo ch’al bat forment ”. E ancje: “ Il lavorent al à dirit de sô pae ”. 19 No sta cjapâ par buinis lis acusis cuintri dai predis, cence l’atestât di doi o trê testemonis . 20 Chei che a àn pecjât, coregiju denant di ducj, par che ancje chei altris a vedin teme. 21 Ti sconzuri denant di Diu e di Crist Gjesù e denant dai agnui elets, di meti in pratiche chestis robis cence prejudizis e cence tignî par un a damp di chel altri. 22 No sta mai vê masse premure di meti lis mans sul cjâf a cualchidun, par no scugnî rispuindi ancje tu dai pecjâts di chei altris. Mantegniti mont.

23 No sta lâ indenant bevint simpri aghe rude, ma bêf ancje un got di vin par vie dal to stomi e dai tiei malans, un daûr l’altri.

24 I pecjâts di cualchidun a son sot i vôi di ducj e si ju cognòs prime dal judizi; di altris invezit si ju cognòs dome dopo. 25 Cussì ancje lis oparis buinis a son sot i vôi di ducj, e chês che no son buinis no puedin restâ platadis.

Notis:

  • 5,3 - Chês che no àn ni fîs ni nevôts ch’a viodin di lôr.
  • 5,6 - Muarte naturalmentri pal ream di Diu.
  • 5,8 - No proviodi a la famee di ce che si pò al vûl dî jessi piês che no i paians.
  • 5,9 - La glesie e cirive di dâur socors e par chel a vevin une liste di chês ch’a jerin te streme.
  • 5,12 - Metintsi te liste, a vevin imprometût di no tornâsi a compagnâ.
  • 5,17 - Chei ch’a scombatin pal ream a àn dirit a dople ricompense: rispiet e mantigniment.
  • 5,18 - Dt 25,4; 1 Cor 9,9; Lc 10,7.
  • 5,19 - Dt 19,15; Mt 18,16.
  • 5,23 - Par podê lavorâ tal vignâl dal Signôr si à di vê ancje salût. Timoteu al jere baldisan e al veve simpri cualchi pecje.
Cjapitui: