BIBIE IN LINIE

Cjapitul 7

PRIME PART DI ZACARIE

La cuistion dal dizun

7 1 Tal cuart an dal re Dario, ai cuatri dal nono mês, ven a stâi di Casleu, 2 Betel-Sarezer, alt graduât dal re, e i siei oms a mandarin a ingraciâsi la muse dal Signôr, 3 interpelant i predis ch’a funzionavin tal santuari dal Signôr des schiriis e i profetis cussì: “Àio di lâ dilunc cul corot tal cuint mês, rispietant l’astinence come ch’o fâs di agnoruns in ca?”.

La vere religjon

4 Alore la peraule dal Signôr des schiriis mi è stade dite cussì: 5 “Dîsii cussì al popul de tiere e ai predis: il dizun e il corot ch’o vês metût in vore tal cuint e tal setim mês in ducj chescj setant’agns, lu vêso forsit fat par me? 6 E cuant che o mangjavis e o bevevis, no jeriso vualtris a mangjâ e a bevi? 7 No sono forsit chestis lis peraulis che il Signôr al à ditis midiant dai profetis di une volte, cuant che Gjerusalem e jere ancjemò plene di int e in pâs e ancje lis citâts dulintor, il Negheb e la Sefele a vevin int?”. 8 La peraule dal Signôr i je stade dite a Zacarie cussì: 9 “Il Signôr des schiriis al dîs cussì: Ministrait cun fedeltât la justizie e cirît di vê dûl e boncûr ognidun viers di chel altri! 10 La vedue e il vuarfin, il forest e il puar no stait a imbroiâju; e che nissun nol masani tal so cûr inicuitâts cuintri dal so prossim”. 11 Ma lôr no àn nancje scoltât, ustinâts a àn voltadis lis spalis e si son stropadis lis orelis par no sintî. 12 A àn indurît il lôr cûr tant che il diamant, par no capî l’insegnament e lis peraulis che il Signôr des schiriis ur veve distinadis cul so spirt midiant dai profetis di une volte. Alore il Signôr des schiriis si è inrabiât a muart: 13 “Come che lôr no mi àn scoltât cuant che ju clamavi, cussì cuant che mi clamin lôr, jo no rispuint, al dîs il Signôr des schiriis. 14 Anzit ju ài dispierdûts framieç dai forescj che lôr nancje no ju cognossevin. Cussì la tiere e je restade bandonade e daûr di lôr nol è plui nissun ch’al passe par li o al vîf li. Une tiere gjoldibil le àn tramudade tun desert”.

Notis:

  • 7,1 - O sin dal 518 p.d.C., in novembar.
  • 7,2 - Alt graduât al è il titul che si veve te cort dal re di Persie.
  • 7,3 - Ai 22 di lui dal 587 Gjerusalem e jere stade splantade e il templi brusât. In esili si ricuardave cheste date cun cualchi funzion publiche di penitince.
  • 7,5 - Si tratave duncje di un ritualisim sterp.
  • 7,14 - Te tiere di Canaan a scorevin riui di lat e mîl (Nm 13,27).
Cjapitui: