BIBIE IN LINIE

Cjapitul 6

PRIME PART DI ZACARIE

Otave vision: i cuatri cjars

6 1 O tornai a alçâ i vôi e o cjalai. Ve cuatri cjars ch’a comparivin fra lis dôs monts – lis monts a jerin di ram –. 2 Il prin cjar al veve cjavai ros; il secont al veve cjavai neris; 3 il tierç cjar al veve cjavai blancs e il cuart cjar cjavai tacolâts. 4 I disei al agnul che mi fevelave: “Cui sono chei li, gno paron?”. 5 E l’agnul mi rispuindè: “Chei li a son i cuatri aiars dal cîl ch’a vegnin indenant dopo di vê stât presince dal Signôr di dute la tiere”. 6 I cjavai ros a van de bande de tiere a soreli jevât; i cjavai neris de bande de tiere a tramontane; i blancs a van de bande di soreli a mont e i tacolâts a van de bande de tiere di misdì. 7 A van indenant cun viamence e a domandin di passâ la tiere fûr par fûr”. Lui al disè: “Lait, passait la tiere fûr par fûr!” e chei si meterin a passâ la tiere fûr par fûr. 8 Alore mi clamà e mi disè: “Cjale! Chei ch’a van de bande de tiere di tramontane a fasin vignî jù il spirt dal Signôr su la tiere di tramontane. 15 A vignaran di lontan par dâ une man a tornâ a fâ sù il santuari dal Signôr. E vualtris o cognossarês che il Signôr des schiriis mi à mandât di vualtris. Chest al sucedarà s’o sarês ubidients a la peraule dal Signôr, vuestri Diu”.

Il princip e il predi

9 La peraule dal Signôr mi plombà cussì: 10 “Tire dongje lis ufiertis dai esiliâts, di Cheldai, di Tubie, di Jedaià e de cjase di Gjosie, fi di Sofonie, ch’a son rivâts di Babilonie. 11 Tu cjolarâs l’arint e l’aur e tu fasarâs parie une zoe che tu je metarâs sul cjâf a Zorobabel, fi di Sealtiel, il governadôr. 12 Po tu i disarâs: Il Signôr des schiriis al dîs cussì: Ve l’om; il so non al è Butul; sot di lui alc al butularà. 13 Lui al fasarà sù il santuari dal Signôr; si vistissarà de dignitât di re su la sô sente. A la sô gjestre al sarà un predi e fra di lôr doi l’armonie e sarà perfete. 14 La zoe e restarà tal santuari dal Signôr, in ricuart dai merits di Cheldai, di Tubie, di Jedaià e dal fi di Sofonie”.

Notis:

  • 6,1 - Stant a la mitologjie babilonese, lis monts di ram a jerin la jentrade pe cjase dai dius.
  • 6,8 - A svolavin de bande di Babilonie e di Assur, capitâls dai doi imperis ch’a vevin fiscade la tiere di Canaan dal 722 (Ream dal nord) e fra il 668 e il 587 (ream di Gjude).
  • 6,10 - Chescj trê personagjos o a son amîs che, insieme, a fasin un grop di rimpatriâts o a rapresentin i grops dai rimpatriâts.
  • 6,12 - Il “Butul” al è in sintonie cu lis profeziis messianichis. Tant a dî che Zorobabel al è un butul ch’al varà un seguit, naturalmentri in sens politic e regâl.
Cjapitui: